Back to All Events

Hva kan tekstilnæringen lære av matbransjen?

Matvett skapte en folkebevegelse rundt problemet matsvinn. Hva kan tekstilnæringen lære om forbrukerinformasjon og engasjement?

Bli inspirert til holdningsendring der daglig leder Anne-Grete Haugen og kommunikasjonssjef Anne Marie Schrøder fra Matvett forteller om deres reise og hvilke tiltak bransjen gjorde for å få mindre matsvinn!

 

Anne-Grete Haugen har siden 2013 vært daglig leder i Matvett og vært ansvarlig for organisering av arbeidet med matsvinn rettet mot bedriftene i verdikjeden for mat og mot forbruker. Hun har bred kjennskap til den norske verdikjede for mat- og drikke gjennom prosjektledelse.

 

Anne Marie Schrøder har jobbet som kommunikasjonssjef i Matvett siden 2011 og har ansvar for å sette matsvinn på agendaen og peke på effektive  tiltak for matbransje, myndigheter, forbrukere, gjennom, artikler og sosiale medier, foredrag, seminarer og annet rekrutteringsarbeid.

 
Previous
Previous
April 20

3D Digital design og produktutvikling - videreutdanning for mote- og tekstilindustrien

Next
Next
May 4

Workshop: Tekstilstrategien - hva har den å si for din bedrift?