Matvett skapte en folkebevegelse rundt problemet matsvinn. Hva kan tekstilnæringen lære om forbrukerinformasjon og engasjement?
Bli inspirert til holdningsendring der daglig leder Anne-Grete Haugen og kommunikasjonssjef Anne Marie Schrøder fra Matvett forteller om deres reise og hvilke tiltak bransjen gjorde for å få mindre matsvinn!
Anne-Grete Haugen har siden 2013 vært daglig leder i Matvett og vært ansvarlig for organisering av arbeidet med matsvinn rettet mot bedriftene i verdikjeden for mat og mot forbruker. Hun har bred kjennskap til den norske verdikjede for mat- og drikke gjennom prosjektledelse.
Anne Marie Schrøder har jobbet som kommunikasjonssjef i Matvett siden 2011 og har ansvar for å sette matsvinn på agendaen og peke på effektive tiltak for matbransje, myndigheter, forbrukere, gjennom, artikler og sosiale medier, foredrag, seminarer og annet rekrutteringsarbeid.