Hvordan lykkes med medieinnsalg?
Dato: 22. november. Kurset holdes fysisk i Oslo (TBA). Plasser: 12 stk.
Kurset passer for ledere og rådgivere som arbeider med markeds- eller kommunikasjonsarbeidet i virksomheter og organisasjoner.
Vår samarbeidspartner på PR og Kommunikasjon, Goodwill Strategi og Kommunikasjon ved Johannes Fjose Berg, har utviklet kurskonseptet Velfortjent. Kursrekken dreier seg om oppmerksomhet i de fortjente mediene, altså de redaktørstyrte. Goodwill og NF&TA tilbyr to kursopplegg spesielt for tekstilindustrien. Dette første kurset dreier seg om å få saker «på» i mediene. Hvordan fungerer mediene i 2024, og hvilke hensyn må du ta i innsalget? Hva fungerer til hvilke redaksjoner? Hvordan planlegger du innsalgene, og hva slags dokumenter må du ha forberedte på forhånd?
Kurset går over en hel dag, og har en teoridel, en metodedel og en praktisk del. Ettersom kurset skal være så konkret og matnyttig som mulig, er det kun 12 plasser. På den måten kan deltagerne diskutere egne case og jobbe ut saker dere ønsker å få på de kommende månedene. Goodwill har også satt opp et fiktivt og relevant case som vil være gjennomgående hele dagen
Program:
I teoridelen gis det innføring i et relevant medielandskap, hvordan redaktørstyrte medier fungerer og hva som skal til for at media publiserer akkurat din sak.
I metodedelen lærer du å identifisere ulike vinklinger som er interessante for mediene, og å utarbeide en helhetlig redaksjonell plan for budskapene du vil ha ut.
I den praktiske delen jobber kursdeltagere med case i plenum. Her er det også er mulighet for å ta med seg konkret arbeid fra egen virksomhet/organisasjon.
Pris for medlemmer av NFH og NF&TA er 4000 MNOK. Melder man seg på begge kursene er prisen 6500 NOK. Påmelding er bindende, faktura blir sendt ut før kurs.