Innføring av digitalt produktpass i tekstilnæringen

I dette prosjektet skal vi bistå bedrifter til å ta i bruk digitalt produktpass. Hensikten er å effektivisere innføring og utnyttelse av digitale produktpass-løsninger i hele den norske næringen.

Målet er å styrke konkurransekraften til bedriftene i klyngen gjennom adapsjon av nye teknologier og prosesser for en mer bærekraftig næringsutvikling iht. fremtidige krav fra EU.

Deltakere i prosjekt:

  • GS1

  • Norwegian Fashion Hub

  • Holzweiler Items

  • Bergans

  • Trimco Group

  • Factlines

  • Kezzler

  • Trimit

  • EMPOWER

  • Sourcemagnet,

  • Miljømerking Norge

 

Prosjekteier:

NF&TA

Prosjektleder:

Charlotte Fische

charlotte@manufacture-oslo.no

Prosjektperiode:

2023-2024

Finansiert av:

Viken

Mulighet for å delta inn i prosjektet:

Nei

Foto: Digitalt Produkspass konferansen 2023