Opplysningskontoret Tekstilaksjonen.no

Opplysningskontoret Tekstilaksjonen.no har som overordnet mål at tekstiler skal brukes dobbelt så mange ganger. Det skal være en kommunikasjonsplattform for dialog mellom bedrifter og forbruker for å samhandle om å endre holdninger og praksis i overgangen til bærekraftig produksjon og forbruk.

Tekstilaksjonen er drevet av bedriftsnettverket MoST og har vært aktivt siden 2015. I 2022 vil plattformen videreetableres som et nasjonalt opplysningskontor for bærekraftig forbruk og produksjon av tekstiler og MoST vil etablere seg enda tydeligere som et proaktivt bærekraftnettverk som samarbeider internasjonalt for å drive bærekraftig endring nasjonalt.

Opplysningskontoret har et nettverk Tekstilaksjonister som aktivt inspirerer til bærekraftige forbruksmønstre ut til forbruker. Som helårsaktør bidrar Tekstilaksjonen.no til folkeopplysning og aksjonerer gjennom konseptuelle uttak iht. en nasjonal markedsplan.

Prosjektansvarlig: Bergans
Prosjektleder: Linda Refvik
Prosjektperiode: 2020-2022

Prosjektet er støttet av Innovasjon Norge.

Interessert i å delta inn i prosjektet? Ta kontakt med Linda.

 
 

Medlemmer: KID Interiør,IKEA, Bergans, Helly Hansen, Lindex, H&M, Kappahl, Boys of Europe, Match, Vic, Jean Paul og Pierre Robert, Polern O. Pyret, Repairable, Fjong, The Green Deal, Virke, Svanemerket, Uniformpartner, Etisk Handel Norge, Fairtrade, Framtiden i våre hender, Kirkens Bymisjon, Fretex, NLM Miljø, UFF, NLM Gjenbruk, Røde Kors Tøy og Tekstil og NMS Gjenbruk.