I et forsøk på åpenhet, autensitet, bærekraft og et ønske fra EU skal tekstilnæringen benytte en portefølje av teknologier for å lagre og dele produktinformasjon med både forbrukere og partnere.
For å få mest mulig ut av disse digitale «produktpassene» må næringen kunne differensiere seg og bygge lojalitet ved å øke forbrukernes tillit. I dette webinaret blir vi kjent noen av de som har kommet lengst:
Agenda:
Velkommen
v/ Linda RefvikThe current state of digital product passports
v/ Mario Malzacher, circular.fashionHva er Holzweiler sine erfaringer så langt i arbeidet med digitalt produktpass?
v/ Line Staxrud Eriksen, HolzweilerSøknadsmuligheter knyttet til digitalt produktpass
v/ Gisle Mardal, NF&TA
Mario Malzacher is co-founder of the change agency circular.fashion and is the head of the business areas of the digital product passport, circularity.ID®, and the augmented sorting solutions. In 2019, he led circular.fashion's initiative to publish the first open data standard for a product passport for textiles.
Line Staxrud Eriksen har jobbet i Holzweiler
i 12 år i forskjellige roller. I dag holder hun i arbeidet med bærekraft og selskapets overordnede bærekraftsstrategi. En av målsetningen for 2022 er implementering
av digitalt produktpass.